tirsdag den 15. november 2011

Bøger jeg er igang med og venter på



Jeg kan rigtig godt li at læse, men hvor meget jeg får læst variere rigtig meget. I nogle perioder får jeg læst 2-3 bøger om måneden, mens jeg andre gange blader i den samme bog i 6 måneder før jeg bliver færdig. Og det er ikke bøgernes skyld, for hvis jeg først har fået færden af en dårlig bog, så bliver den kasseret, og en ny findes frem. Gider ikke spilde tid på dårlige bøger. Så når jeg tager 6 måneder om en bog, så er den god, men jeg får ikke læst særlig meget af gangen.

I øjeblikket er jeg igang med Jussi Adler Olsens bog Washington Dekretet (tryk på linket og læs anmeldelse af bogen)
Og Sommeren uden mænd af Siri Hustvedt.
Jussis havde jeg på min boghylde, men Siris er en jeg har lånt på biblioteket.

Jeg elsker at gå på biblioteket, og bruger det rigtig meget. Jeg sparer mange penge på at låne bøger, musik, film, magasiner og aviser, istedet for at gå ud og købe. Man kan komme og læse de nyeste magasiner og aviser, og låne de nyeste bøger helt gratis. Men der kan være lidt ventetid og kødannelse ved de nye bøger, men det gør nu ikke mig noget, så har man jo noget at glæde sig til. Jeg er tilmeldt en email-ordning, så man får besked når det er ens tur til at låne bogen, og så har man 1 uge til at komme og hente den. Sådan fungere det på Århus kommunes biblioteker.

Jeg hentede lige Sommeren uden mænd på bib igår, den har jeg stået nummer 200 et eller andet i kø til. Og venter også på:

Nummer 28 i køen. 

Nummer 6 i køen.

Nummer 15 i køen.

Hvis der er en bog, som jeg bare må eje, så har jeg jo læst den, og kan få den hjem til bogsamlingen når den enten kommer på tilbud, eller hvis jeg finde den på et loppemarked.

Så brug biblioteket, det kan jeg stærkt anbefale. 

Der kommer mini anmeldelser på de bøger jeg læser hen af vejen:)

Ha´en god dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar